Tuesday, February 17, 2015

Enertri

KURNIAAN ALAM, KECANGGIHAN TEKNOLOGI, KELAHIRAN ENERTRI !

Sejak turun temurun, haiwan mengamalkan tabiat makanan yang sama, tidak pernah berubah, harimau makan daging, nyamuk menghisap darah, burung makan serangga, kambing dan lembu mengunyah rumput...

Akan tetapi, disebabkan sifat manusia yang terlalu berkeyakinan, mereka menggunakan lemak, gula, garam dengan nisbah yang tepat demi mengubah ciri makanan menjadi enak seperti ayam goreng, hamburger, aiskrim, minuman bergas dan sebagainya...

Ini telah mengakibatkan peningkatan obesiti, kanser, hipertensi, penyakit kardio vaskular serta penyakit lain.Sekarang sudah tiba masanya untuk kembali kepada cara pemakanan yang asli, mengamalkan tabiat pemakanan nenek moyang kita, iaitu beras dan jagung! Kerana ahli-ahli sains telah mengesahkan beras dan jagung adalah makanan yang paling sesuai untuk manusia.

Enertri, berasal dari dedak padi yang paling berharga, mengandungi 90% nutrisi yang diperlukan oleh badan, merupakan makanan semulajadi yang paling dikenali oleh manusia.

Enertri menggunakan bijian organik yang dipilih khas, ditanam di kawasan lembah yang paling subur di Thailand, diproses dengan kaedah "biokejuruteraan" terkini iaitu Hidrolisis Mekanikal untuk menghasilkan -Polisakarida Peptida, mengekalkan kesempurnaan dan keaslian struktur molekul biokimia, menghasilkan molekul khasiat yang lebih kecil daripada sel badan, dapat diserap dan digunakan oleh badan dalam masa 30 saat selepas makan.

Enertri mengandungi 17 jenis asid amino, termasuk semua jenis asid amino yang diperlukan oleh badan tetapi tidak boleh dihasilkan oleh badan kita, dan terpaksa dibekalkan dari makanan. Ia juga kaya dengan bahan mineral dan vitamin.

Fungsi Utama Enertri

Mencegah Penyakit Jantung dan Darah

Mengurangkan terlalu banyak karbohidrat bertukar menjadi lemak; Melalui metabolisma lemak & asid lemak, menyingkirkan asid hempedu yang berlebihan supaya mengurangkan paras LDL.

Menpercepatkan proses metabolisma LDL, menyekat penggabungan kolesterol, menambahkan pembuangan LDL.

Mengubah LDL ke HDL.

Meringankan Penyakit Kencing Manis

Membekalkan 17 Jenis Asid Amino, Vitamin, Polisakarida, Bahan Galian kepada sel tubuh untuk membantu fungsi pemulihan.

kaya dengan Vitamin B1, berfungsi sebagai enzim perlu untuk penghasilan tenaga dan metabolisma karbohidrat. Apabila Vitamin B1 berkurangan, glukosa akan berubah menjadi asid piruvik, seterusnya bertukar menjadi asid laktik atau ethanol, di mana ia boleh merosakkan sel Hati, Buah Pinggang dan Pankreas, seterusnya menyebabkan penyakit jantung.

Kaya dengan Vitamin B6, mengurangkan Tryptophan bertukar menjadi Asid Urin Xanthine yang menyebabkan kerosakan sel pankreas, seterusnya membawa penyakit kencing manis.

Mengaktifkan dan memulihkan Sel Saraf

Polisakarida yang ada pada Enertri boleh membekalkan tenaga yang cukup dan pantas kepada otak.

Enertri mengandungi 17 jenis Acid Amino yang perlu untuk mengekalkan kesihatan sel saraf, meningkatkan daya ingatan dll.

Vitamin B adalah bahan aktif untuk kecerdasan otak,mencegah gangguan daya ingatan yang disebabkan oleh penyakit Alzheimer.Ia merupakan zat yang penting untuk mengekalkan sel saraf dan hormon berfungsi normal.
Kecantikan Kulit

Enertri melalui proses Hidrolisis menghasilkan Asid Amino yang berkualiti, merupakan Faktor Pelembab yang membolehkan kulit tegang, aktif dan tekstur.

Enertri boleh diserap ke dalam Dermis dengan pantas, mengaktifkan dan meningkatkan pertumbuhan fibroblast (Sel Ibu) dan Kolagen.

Mengandungi Vitamin B1,B3,B5 ,B6 dan Gamma-Oryzanol,mempunyai fungsi kelembapan, mencegah kekeringan dan penuaan dll.

Enertri sesuai untuk semua peringkat umur

Bayi dan kanak-kanak berumur bawah 5 tahun:

Mengurangkan kejadian cirit-birit

Mengurangkan penyakit gastrousus

Menggalakkan pertumbuhan sel otak

Kanak-kanak berumur 6-13 tahun:

Membantu pertumbuhan otot dan tulang

Menggalakkan pertumbuhan sel otak

Mengawal rembesan hormon

Menguatkan sel paru-paru

Golongan orang muda

Mengurangkan sakit haid dan menggalakkan kitaran haid yang teratur

Kulit lebih licin dan terserlah

Lebih bertenaga dan fikiran yang cergas

Ciri-ciri organ jantina yang lebih matang

Golongan orang tua

Menggalakkan fungsi penghadaman (kuasa penyerapan dan perkumuhan)

Menguatkan daya ingatan

Mengurangkan masalah insomnia

Memperbaiki simptom menopaus

Mengurangkan osteoporosis

Golongan Pesakit

Meningkatkan daya ketahanan

Mempercepatkan masa pemulihan

Bertenaga

Q1:Apa itu Enertri?

J: Enertri merupakan makanan kesihatan semulajadi yang tidak pernah diubahsuai secara genetik. Ia tidak mengandungi bahan kimia, pengawet dan aditif. Ia mengandungi polisakarida peptide, iaitu nutrisi yang sangat berfungsi, dan diproses melalui bioteknologi yang tinggi secara hidrolisis untuk mengekstrakkan pati daripada bijirin dan tanamannya menjadi bentuk serbuk.

Q2:Apakah bahan kandungan? Di mana lokasi pengeluarannya?

J: Enertri berasal dari Thailand. Melalui proses hidrolisis yang berteknologi tinggi, 20 kg bahan mentah hanya dapat menghasilkan 10 gram pati-pati yang berkhasiat di mana ia lebih kecil berbanding sel-sel. Enertri dapat diserap dan digunakan oleh tubuh dalam masa 30 saat.

Produk ini mengandungi beras perang hidrolisis yang pendek, beras perang hidrolisis, jagung hidrolisis, soya hidrolisis, beta glukan dan spirulina hidrolisis.

Q3:Apakah bezanya dengan makanan kesihatan yang biasa?

J: (1) Enertri adalah menggunakan bijirin organik semulajadi yang jarang didapati di seluruh dunia, dan penanamannya berada di Lembah Siam.

(2) Enertri adalah menggunakan bahagian bijirin yang mengandungi zat-zat bernilai tinggi, iaitu bran bijirin, yang menggunakan teknologi khas untuk mengekstrakkan bran bijirin.

(3) Pembentukan polisakarida peptide melalui hidrolisis yang bertekanan tinggi secara mekanikal dapat menggantikan proses percernaan yang sangat kompleks dalam tubuh manusia. Selepas diminum, hanya memerlukan 30 saat untuk diserap didalam tubuh dengan sepenuhnya.

(4) Sesuai dengan jenis makanan yang diperlukan oleh manusia dalam piramid pemakanan yang disyorkan oleh (USDA) Amerika Syarikat yang dikeluarkan pada tahun 2005.

Q4:Apakah fungsi Enertri terhadap saya?

J: Enertri dapat melengkapkan diet harian anda dengan memberikan nutrisi yang cukup untuk menguatkan sistem badan. Enertri dapat dikenalpasti sebagai makanan yang diperlukan untuk tubuh badan, meningkatkan pencernaan, penyerapan dan metabolisma. Situasi ini berguna untuk proses pemulihan sel dan mengekalkan kadar insulin yang normal, dan meningkatkan keseimbangan tubuh untuk mengelakkan peningkatan insulin dalam darah. Peningkatan insulin dalam darah merupakan faktor utama dalam berbagai jenis penyakit termasuk penyakit kencing manis, sakit jantung dan hipertensi.

Q5:Apakah kandungan Enertri yang dapat membantu mengatasi masalah seperti penyakit kencing manis atau masalah tekanan darah tinggi?

J: Enertri mengandungi 17 asid amino, termasuk asid amino perlu yang mesti diperolehi dari sumber luaran. Enertri juga mengandungi 14 garam mineral dan 8 vitamin. Ia boleh meningkatkan penyerapan glukosa dalam sel-sel dengan berkesan, dan membantu pemulihan sel-sel. Untuk mengelakkan terlalu banyak pertukaran gula menjadi lemak; melalui metabolisma lemak dan asid lemak, pengeluaran asid hempedu yang berlebihan (akhirnya menjadi kolesterol yang baik) dapat mengurangkan kolesterol yang kurang baik, untuk mencapai bantuan dan pencegahan penyakit kencing manis atau masalah hipertensi. Kesannya sangat jelas dengan secepatnya 3 minggu, atau lambatnya 6 minggu.

Q6:Adakah Enertri selamat dimakan? Adakah wujudnya kesan sampingan?

J: Enertri adalah makanan semulajadi, tanpa gula, bahan kimia, pewarna tiruan, perisa, tambahan atau pengawet. Tidak mempunyai kesan sampingan, dan terdapat banyak manfaat yang sememangnya sesuai bagi orang yang berpenyakit kronik atau orang yang sihat.

Q7: Bolehkah Enertri dimakan bersama ubat-ubatan?

J: Ya, anda boleh, kerana semua makanan kesihatan adalah semulajadi, tidak akan menyebabkan sebarang kesan sampingan.

Q8:Adakah Enertri akan mengganggu ubat yang saya sedang gunakan?

J: Setakat ini, tiada laporan mengenai gangguan terhadap pengambilan ubat. Sebaliknya, jika Enertri digunakan bersama rawatan perubatan doktor, ia biasanya akan mempercepatkan tempoh pemulihan pesakit. Jadi, tidak menjadi masalah bagi mereka yang menggunakan ubat untuk mengawal penyakitnya sambil mengambil Enertri pada masa yang sama.

Q9: Adakah hanya perlu dimakan apabila terdapat masalah kesihatan?

J: Tidak benar. Enertri adalah hasil penyelidikan daripada sekumpulan doktor dari Amerika Syarikat dan Thailand, bertujuan untuk membekalkan produk nutrisi lengkap yang berfungsi bagi manusia sedunia. Oleh kerana dipasaran kini dipenuhi dengan pelbagai jenis makanan tidak berkhasiat (junk food) yang hampir menjadi sebagai makanan utama orang ramai. Namun, kandungan zat dari junk food hampir [sifar]. Salah satu kajian status nutrisi kanak-kanak, terdapat 73.2% kekurangan nutrisi. Enertri boleh memberi anda pemulihan kesihatan yang telah hilang atau yang akan hilang pada masa hadapan.

Q10: Kenapa didapati seolah-olah rasa sakit pada tulang / otot selepas saya makan beberapa hari, adakah perlu memperhentikan pengambilannya?

J: Sebenarnya tidak perlu berhenti dalam pengambilannya, ini adalah disebabkan oleh kesan yang baik dari produk Enertri yang memulihkan sel-sel badan anda yang rosak. Dalam tempoh beberapa hari kemudian, rasa sakit akan hilang dan memulihkan kesihatan anda.

Q11:Adakah ia membantu insomnia?

J: Enertri kaya dengan kumpulan vitamin B yang merupakan penggiat bagi otak manusia, khususnya vitamin B6 adalah lebih penting, ia dapat menukarkan protein menjadi zat yang amat diperlukan oleh otak - melatonin. Ia juga merupakan bahan yang sangat penting untuk mengekalkan fungsi saraf dan hormon yang normal. Untuk meredakan tekanan pada sel-sel otak dan meningkatkan kualiti tidur.

Q12:Bolehkah ia sebagai makanan pengganti / menjadi kenyang?

J: Tidak boleh. Kerana komposisi Enertri sangat kecil, tidak perlu melalui proses pencernaan dan ia terus diserap oleh usus.

Q13:Adakah benarnya ia membawa fungsi pemutihan apabila digunakan pada muka?

J: Ya, Enertri kaya dengan vitamin B1, B3, B5, B6, dan orizanol serta memiliki daya pelembaban, mencegah kulit kering dengan berkesan, melambatkan penuaan kulit, dan mengelakkan pigmentasi untuk mencapai kesan pemutihan.

Q14: Siapa yang boleh mengambil Enertri?

J: Enertri sesuai digunakan oleh sesiapa saja. Ia adalah semulajadi yang dikenalpasti boleh digunakan oleh tubuh badan. Ketika sel-sel manusia memperolehi zat makanan yang mencukupi, mereka boleh merangsangkan daya ketahanan badan untuk menentang penyakit. Maka, sekiranya anda ingin menambahkan kesan ubat atau menjaga kesihatan tubuh, anda boleh menggunakan Enertri sebagai suplemen dalam diet setiap hari.

Q15:Bolehkah bayi dan kanak-kanak mengambilnya?

J: Ya. Enertri sangat penting untuk bayi dan kanak-kanak. Sebab ia memberikan nutrisi penting yang diperlukan oleh tubuh untuk membantu tumbesaran kanak-kanak dalam otot-otot, tulang-tulang, sel-sel otak dan sel-sel peparu.

Q16: Bagaimanakah cara penyediaan minuman Enertri?

J: Kaedah penyediaan adalah mudah, hanya menggunakan sebungkus Enertri (kira-kira 10 gram) ditambahkan ke dalam gelas yang mengandungi 150 ml air suam atau panas (60°C), mengaduk menjadi rata dan mengambilnya semasa ia masih panas. Elakkan guna air mendidih semasa penyediaan Enertri untuk mencegah kerosakan kadar nutrisi dalam Enertri. Selain itu, anda boleh mengikuti kesukaan anda, mencampurkan Enertri ke dalam kopi, teh atau minuman panas (60°C) dan makanan yang lain.

Q17: Bilakah waktu yang sesuai untuk mengambil dan berapakah kuantitinya?

J: Disyorkan waktu yang terbaik pengambilannya adalah sebungkus pada waktu pagi dan malam, sebungkus sebelum sarapan dan sebungkus antara pukul 11 malam.

Q18: Berapa kali saya perlu mengambil Enertri dalam sehari?

J: Bagi orang sihat harus mengambil Enertri sebanyak dua kali sehari untuk mengekalkan kesihatan yang baik. Bagi orang yang berpenyakit kronik pula, perlu mengambil Enertri sebanyak tiga kali sehari. Walaupun eksperimen telah membuktikan bahawa dua kali sehari adalah berkesan untuk kebanyakan orang, tetapi bagi orang yang berpenyakit kronik pula jumlah pengambilan yang disarankan adalah tiga kali sehari, kemungkinan akan mengalami ketidakselesaan akibat tindak balas detoksifikasi, jadi kuantiti harus bermula dari dua kali sehari, lalu meningkat menjadi tiga kali sehari secara perlahan-lahan.

Q19: Bagaimanakah saya perlu menyimpan Enertri?

J: Enertri harus disimpan di dalam peti sejuk atau disimpan di tempat teduh, kering dan suhu bilik.

Q20:Bagaimana Enertri berfungsi terhadap penyakit Alzheimer sedangkan sel otak tidak boleh membuat pertumbuhan sel yang baru?

J: Memang benar, kalau sel otak mati, sel baru tidak akan dapat tumbuh semula. Enertri berkesan untuk mengekalkan kesihatan sel saraf yang masih hidup, supaya sel otak tidak berada dalam keadaan yang serius, di mana bilangannya kurang di bawah fungsi normal otak. Oleh itu, kita selalu mengatakan "pencegahan adalah lebih penting daripada diubati" .

Q21:Selain daripada beras, bahan asas Enertri juga termasuk Soya dan Jagung, bahagian manakah dari soya dan jagung yang digunakan? Apakah manfaatnya?

J: Lapisan germa dari Soya dan Jagung digunakan untuk penghasilan Enertri. Kedua- dua bahan ini akan dicampur dengan bahan dari lapisan Aleuron beras sebelum masuk ke dalam proses hidrolisis mekanikal. Kedua-dua bahan membekalkan protein, vitamin B dan E, mineral dan nutrien phyto, di mana merupakan khasiat utama untuk mengekalkan dan membaiki kesihatan kita.

Q22: Apakah "Hidrolisis Mekanikal" di dalam Pemprosesan Enertri ?

J: Hidrolisis Mekanikal adalah satu proses mekanikal berteknologi Nano tercanggih yang dapat menggantikan proses PENGHADAMAN, PENYERAPAN, SISTESIS di dalam badan. Melalui proses ini, ia dapat menghasilkan molekul nutrisi berbentuk alfa di mana lebih kecil daripada sel. Dengan itu, kita dapat menyerap khasiat daripada Enertri dalam masa 20-30 saat sahaja selepas kita meminumnya, berbanding dengan makanan, kita hanya dapat menyerap khasiatnya selepas 8 jam kita selesai makan.

Q23: Saya mempunyai 2 pengguna Enertri, pertama adalah pesakit kencing manis baru, lebih kurang 2 tahun manakala seorang lagi pengguna telah menghidap penyakit kencing manis lebih daripada 30 tahun. Bagi pengguna pertama, beliau mengambil Enertri dalam 1 bulan sahaja, paras gula darah telah kembali normal tetapi kenapa pengguna kedua tidak dapat mengawal paras gulanya, Adakah kerana Enertri tidak sesuai dengan pesakit kencing manis yang melebihi 30 tahun?

J: Enertri amat sesuai untuk kedua-dua pesakit kencing manis ini. Untuk pesakit pertama, beliau baru menghidapinya, sel-sel organ pankreas yang menghasilkan hormon insulin baru sahaja dirosakkan. Oleh itu, untuk pemulihan sel-sel ini mestilah lebih cepat dan lebih mudah kerana bilangan sel-sel yang terpaksa diperbaiki atau diganti adalah kurang berbanding dengan pesakit kedua yang telah menghidapi kencing manis 30 tahun, sel-sel pankreas telah hilang fungsi selama 30 tahun, untuk memulihkan dan menggantikan sel-sel yang baru, beliau memerlukan lebih banyak khasiat dan masa yang digunakan mestilah lebih panjang, mungkin bertahun-tahun lamanya. Kita tidak perlu panik kerana proses pemulihan sel sebenarnya adalah jauh lebih panjang dari masa kita merosakkannya. Oleh itu, tempoh masa pemulihan kedua-dua pesakit berbeza adalah satu perkara yang normal.

Q24: Apabila saya mengamalkan Enertri, selera makan saya semakin bertambah, adakah ini kesan daripada mengamal Enertri?

J: Ini bukan kesan daripada mengamalkan Enertri. Anda merasakan selera makan semakin bertambah selepas mengamalkan Enertri kerana badan anda kekurangan khasiat yang diperlukan untuk berfungsi. Ini sebenarnya isyarat yang dikeluarkan oleh badan anda bahawa organ anda memerlukan khasiat dan membuktikan makanan yang anda makan sebelumnya tidak dapat membekalkan khasiat yang cukup kepada badan anda. Adakah makanan yang dimakan sebelumnya tidak berkhasiat atau sistem penghadaman dan penyerapan anda ada masalah? Anda mesti ketahui sebabnya sendiri. Tetapi, apabila anda mula mengamalkan Enertri, khasiat dari Enertri dibekalkan kepada organ-organ anda. Pada mulanya, memang khasiat dari Enertri tidak dapat dibekalkan kepada semua organ, dengan itu, organ-organ badan anda akan memberi isyarat kepada otak anda untuk makan lebih banyak lagi dengan harapan lebih banyak khasiat dapat dibekalkan. Oleh itu, selera makan anda bertambah. Sebenarnya anda tidak perlu makan kerana ini adalah isyarat lapar palsu yang dikeluarkan oleh badan anda.

RM488 sekotak
WhatsApp/Call for best price
0199958326
NADYAKAZMAN ENTREPRENEURSHIP VENTURES
IG : ByNadya.Kazman

No comments: