Tuesday, October 7, 2008

Politikus.. Kerja lah ..

Saban hari berita mengenai politik negara mewarnai akhbar tempatan dan di TV. OKlah tu.. tapi, berita yang mengisarkan tentang apa tu? .. Kerja yang mereka lakukan? Atau .. Apa? .. Anda rasa apa? .. Aku tak tau lah .. tapi apa yang aku paham , Kuasa... Kuasa... Kuasa ... Hak.. Hak ... Hak ... Dia salah... Aku betul ... Dia kaya .. Aku tak berapa nak kaya ... Kami? ... Macam mana? .. Mungkin aku jahil mengenai senario politik tempatan .. Tapi, aku rakyat ... Aku mengundi baru2 ni untuk memilih dan menjalankan tanggungjawap ku .. Itu aku buat .. Tapi lepas tu? .. Kenapa kesannya sebegini? .. Sebegini? Seperti yang masing2 rasalah .. Tak kira dalam apa jua bentuk sekalipun ...
Buatlah kerja .. Rakyat bekerja .. nak cari rezki .. Pemimpin pun bekerja .. Untuk rakyat .. So, kerjalah .. Jangan buang masa ... Buktikan sesuatu dalam bentuk output yang diingini oleh rakyat .. Output yang boleh dilihat, dinikmati .. didengari pun jadilah kalau tak dikecapi pun .. Kerja lah .. dah tak de masa dah nie ... masa itu emas .. Berjalan je masa tu tak menunggu pun .. Umur semakin meningkat .. Sekali lagi .. Kerja lah .. Bagi la rakyat dengar yang indah2 jer .. Kalau nak kan tempat yang teratas yang paling mungkin, kan ada masanya .. Bukan setiap hari nak berebut .. Bila nak bekerja?.. Kalau asyik meminta, bila pulak nak memberi? .. Kalau asyik nak salah menyalahi, siapa pulak yang betul? .. Kita semua manusia .. Semua makan nasi .. Semuanya orang jugak .. Hormat menghormati lah .. Sesama sendiri .. Satu kaum tu tak kan maju kalau kaum itu sendiri yang mengubahnya ... Kerja Lah .. Kerja ...

No comments: