Tuesday, August 30, 2011

Dulu Lain.. Sekarang Lain ...

25 tahun dulu lain ... Sekarang, lain ... Dulu, time aku sekolah dulu, 50cent dah cukup dah .. Balik kenyang ... Boleh jer nak fokus dalam kelas ... Dulu, gaji org tua kita tak sampai RM1K pun ... Mampu jer nak sara kehidupan keluarga anak 4 ... Tapi sekarang RM3k pun x cukup. Dulu, kalau Raya, selamba je nak main mercun. Sekarang, nak cari penyakit?

Apa2 pun, ini lah yg dinamakan peredaran zaman. Kalau kita tak kejar, bakal ketinggalan. Kalau kita x bersedia, bakal bertemu kegagalan. Ramai yang dibelenggu dengan perasaan takut. Takut akan perubahan. Kerana selesa dalam kesusahan. Perubahan yg dirisaukan akan menyusahkan. Jika kita dpt tangani mindset negatif, InsyaAllah, hasilnya akan menjadi positif. Positif akan perubahan yang mungkin akan memberi kehidupan yang lebih selesa di masa depan.

Sekadar berkongsi dan happy sgt kalau ada yg nak berjuang bersama-sama jihad ekonomi. Mmg tak dinafikan, bilangan individu yg mahu berkongsi dan berjuang bersama-sama utk kehidupan yg lebih sempurna ni mmg sikit bilangannya. Namun, adakah kita nak ambil ianya sbg satu alasan utk tidak berubah?. Sebaiknya, kita bercita-cita berada dalam golongan yg sikit itu. Memang sgt berbaloi baloi. Kalau tak, tak kan ada ungkapan bersusah susah dahulu, bersenang senang kemudian. Ye tak?

Marilah menuju kejayaan!

No comments: