Wednesday, June 15, 2011

Mutiara kata .......

Cara Untuk Bermula

Cara untuk bermula adalah dengan berhenti bercakap dan mula melakukan. The way to get started is to quit talking and begin doing. ~ Walt Disney

Kegagalan

Kegagalan2 di masa lalu saya merupakan pelajaran yang sangat berharga yang akhirnya berbuah kesuksesan. Saya belajar banyak dari kegagalan saya, saya bisa menjadi ‘lebih pintar’ karena saya pernah gagal. Saya pernah gagal, tapi saya masih di sini… Saya tidak membiarkan kegagalan merampas impian saya untuk dapat bekerja dari rumah saja.

~ Dini Shanti

Keluarga dan Bisnes

Seseorang sebaiknya tidak pernah mengabaikan keluarganya demi bisnesnya. A man should never neglect his family for business. ~ Walt Disney

Ahli Perniagaan

Ya, anda tahu kan, saya dulu adalah seorang manusia biasa sebelum saya menjadi seorang ahli perniagaan. Well, you know, I was a human being before I became a businessman. ~ George Soros

Kepercayaan

Sekecil benih kepercayaan adalah lebih baik dari sebesar-besar tuaian kebahagiaan. The smallest seed of faith is better than the largest fruit of happiness. ~ Henry David Thoreau

No comments: